// Ugly Truth
Apa-apa Pun Boleh Jadi

0 Si katak(s)

Assalamualaikum Everyone ◕‿◕

Aku nak share something  la dekat sini . Share la kowd or pendapat aku ? Layan aje la . 


Bermasalah jugak kehidupan kita kalau dah dunia ni semuanya di hujung jari . Sebab apa ? Ha kasi aku senaraikan kay sebab-sebabnya .

  • Kalau ada barang hilang , tangan dok pi cari sebab nak tekan 'Find' or 'Search' padahal dekat rumah tak ada gadget pun yang boleh cari barang dengan senang macam komputer .
  • Kalau cas bateri handphone , main cucukkan aje tak tengok terminal positif or negatif .
  • Dekat sekolah pulak , cikgu suruh salin apa-apa , rasa macam nak menaip aje . Tak nak menulis sebab jari-jejari dah pro menaip laju , tak rasa penat nak menulis .
  • Menangis buku sebab dah jarang kita cari dea untuk buat rujukan sebab kita lebih suka search dekat internet . Mudah la katanya .
  • Zaman dulu suka main pen pal , kenal-mengenal guna surat aje . Sekarang dah tak main dah semua tu , kita layan Facebook , Twitter aje .
  • Setengah orang suka tulis apa-apa dalam diary , tak kiralah baik or buruk . Sekarang kita tulis apa-apa melalui Blogger aje .
  • Cipta robot sana-sini , ada rupa macam manusia lagi . Nanti dunia ni dah penuh dengan robot , jangan pulak ada manusia couple and married dengan robot sudah la . Macam mana mau buat 'project' nanti :D


Aku taip ni bukan dok kata orang lain . Semua ni terjadi di sekeliling aku . Peringatan buat aku jugak jangan jadi macam cerita Disney Wall-E dengan I, Robot . Macam mana jadi dengan manusia kalau semuanya nak bergantung pada alat teknologi canggih . Sememangnya tak dapat bayangkan .

LOVE NOTE   Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.



Newer Post|Older Post

// Awesome Me - Nunu


****___empty___****